נהיגה בפסילה

נהיגה בפסילה נחשבה תמיד לאחת מעבירות התנועה החמורות ביותר. בשנים האחרונות ניכרת אף מגמת החמרה נוספת, הן במישור הפיקוח מצד גורמי האכיפה, והן במישור הענישה מצד התביעה ומצד בתי-המשפט.

ההתייחסות המחמירה היא לעצם הנהיגה בעת פסילה, אף בהיעדר תאונת דרכים ובהיעדר נזקי גוף או רכוש.

 

מהי נהיגה בזמן פסילה, ומהו העונש אשר היא גוררת עמה?

נהיגה בפסילה והעונש בגינה מוגדרים בסעיף 67 לפקודת התעבורה:

"מי שהודע לו שנפסל מקבל או מהמחזיק רישיון נהיגה, וכל עוד הפסילה בתקפה הוא נוהג ברכב שנהיגתו אסורה בלי רישיון לפי פקודה זו, או מי שנוהג בניגוד לתנאים 

שנוספו ברישיונו כל עוד הם בתקפם, או מי שהודע לו כי נפסל מהחזיק ברישיון רכב וכל עוד הפסילה בתקפה הוא משתמש באותו רכב או מרשה להשתמש בו, או מי שנהג

או הרשה לאחר לנהוג ברכב בניגוד להודעת איסור שימוש או צו איסור שימוש, דינו – מאסר שלוש שנים או קנס מאה אלף לירות, או שני העונשים כאחד".

 

בשנים האחרונות משקיעה המשטרה מאמצים ניכרים לאיתור נוהגים בפסילה, כולל שימוש באמצעים מודיעיניים, והתביעה המשטרתית מבקשת למצות עם הנתפסים את מלוא חומרת הדין, דורשת עונשים מחמירים, כולל מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח, ובמקרים רבים אף את העונש המרבי הקבוע בחוק כאמור - שלוש שנות מאסר.

ואכן, בסופו של ההליך המשפטי מוצאים עצמם נאשמים רבים בכלא, לצד פסילת רישיון למספר שנים.

בנוסף מוטל על הנהג המורשע גם קנס כספי ורכיבי ענישה נוספים.

 

הואשמתם בנהיגה בפסילה?

פנו אלינו בהקדם האפשרי, אנחנו לשירותכם.

צוות המשרד, דויטש עורכי דין, מתמחים בדיני תעבורה כבר מעל 50 שנה.

טלפון: 03-6419922